آیا با فکر کردن در مورد بهترین راه‌های بازاریابی کسب‌وکار خود دچار استرس می‌شوید؟
مراحل زیر را در کسب‌وکار خود انجام دهید:

متخصص بازاریابی خودتان باشید.
در پایان روز، شما بهترین سخنگوی خود هستید. صاحبان کسب‌وکار می‌توانند با در نظر گرفتن برخی مراحل ساده به یک صدای مهم و تأثیرگذار در تبلیغات شرکت خود تبدیل شوند:

  • کارت‌های کسب‌وکارتان را همیشه (تمام روز، هر روز) به همراه داشته باشید و آن‌ها را توزیع کنید.
  • از مشتریان بپرسید چرا شما را انتخاب کرده‌اند و از آن‌ها درخواست کنید برای بهبود کارتان پیشنهاد بدهند.
  • از مشتریان سابق بپرسید که چرا شما را ترک کرده‌اند.
  • یک بازار جدید شناسایی کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که ۶۰ تا ۹۰ درصد از ارتباط ما با دیگران به‌صورت غیرکلامی است، یعنی زبان بدنی که استفاده می‌کنیم، بسیار مهم است. همچنین این کار برای ایجاد برداشت اولیه خوبی از خودتان نزد دیگران بسیار مهم است؛ زیرا در دقایق اول ملاقات با افراد است که به دنبال بررسی نیت و اعتبار آن‌ها هستیم و می‌خواهیم مطمئن شویم که آیا این همان شخصی است که باید با وی کسب‌وکار را شروع کنیم یا خیر؟
بنابراین استفاده از راه‌هایی برای ارائه خودتان (مخصوصاً از طریق ارتباطات غیرکلامی که در چند دقیقه اول ملاقات با افراد جدید بسیار مهم است) می‌تواند مواردی را که به‌طور بالقوه در روابط تجاری بسیار مهم هستند را ایجاد کرده یا از بین ببرند.
در این مقاله ۱۸ راه بیان‌شده که به شما کمک می‌کند از زبان بدن خود در ارتباطات استفاده کرده تا اعتبار و قصد خود را به افراد دیگر نشان دهید:

سخنرانی در رویدادها راهی عالی برای بهبود موقعیتتان به‌عنوان متخصص یا کارآفرین است که منجر به ایجاد روابط بهتر برای موفقیت کسب‌وکارتان می‌شود. تبدیل‌شدن به یک سخنران بزرگ علم نیست، بلکه هنر است. خبر خوب این است که با رعایت یک سری نکات و عمل به آن‌ها، می‌توانید تأثیری ماندگار در ذهن افراد بگذارید.

در ادامه چندراه آسان بیان‌شده که به شما کمک می‌کند سخنران بهتری شوید:

کار تیمی مؤثر برای موفقیت کسب‌وکارها حتی شرکت‌های کوچک که تنها چند کارمند دارند، ضروری است. کار تیمی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد با ترکیب نقاط قوت و دیدگاه‌های همه کارکنان، دست‌یابی به اهداف سازمانی را تسهیل کند. کار تیمی به دلایل اصلی زیر برای یک سازمان یا کسب‌وکار اهمیت دارد:

به کسب‌وکار فروش کفش کتانی توجه کنید. یک بازار واقعاً وسیع دارد. هر شخصی به یک جفت کفش نیاز دارد، درست است؟ اما موفق‌ترین شرکت‌های کفش کتانی بهتر می‌دانند، آن‌ها بر روی اهداف خیلی خاص تمرکز کرده‌اند. نگاهی به وب‌سایت نایک (Nike) بیندازید. تمام مطالب آن در مورد ورزش، تناسب‌اندام و برنده شدن است. از سوی دیگر، سایت کانورس (Converse) در مورد ایجاد هویت و شخصیت فردی است. تبلیغ آن‌ها در گوگل بدین شکل است: «کفش‌ها خسته‌کننده هستند، کتانی‌ها ماندگار هستند». اگرچه تقریباً هر شخصی می‌داند که همه به کفش کتانی نیاز دارند، اما این شرکت‌ها به ما کمک می‌کنند تا بدانیم که دقیقاً کدام کتانی با نیازهای شخصی ما تناسب بیشتری دارد، چه ما به دنبال برنده شدن در رقابت ورزشی باشیم و چه به دنبال مد روز باشیم. آنچه مهم است این شرکت‌ها به‌درستی فهمیده‌اند که «همه‌کس مشتری آن‌ها نیستند» و فقط بر آن دسته از مشتریانی تمرکز می‌کنند که خروجی بهتری از آن‌ها دریافت می‌کنند.

۱- قدردانی خود را نشان دهید.
قبل از اینکه وارد بحث اصلی شوید، مراتب تشکر و قدردانی خود را نسبت به زمانی که مخاطبان برای صحبت با شما صرف می‌کنند را بیان کنید. زمان منبعی بسیار ارزشمند است بنابراین توجه و احترام به این قضیه امری بسیار مهم است. تقدیر و تشکر از افراد می‌تواند راهی خوب برای ایجاد رابطه‌ای مستحکم بین افراد باشد.

چه تعداد از تست‌های A / B منجر به تغییر در کسب‌وکار شما می‌شوند؟ آیا آن‌ها در کسب مشتری، رشد تعداد مخاطبان و یا بهبود تجربهٔ مشتریانتان به شما کمک می‌کنند؟
تست A / B یک چارچوب ضروری برای جمع‌آوری بازخورد مخاطبان، دستیابی به مشتریان اولیه و اندازه‌گیری رشد شرکت شما است.
در این‌جا به چند مورد مهم در هرکدام از این مراحل اشاره می‌کنیم:

شما سایتی در حوزه تجارت الکترونیک راه‌اندازی کرده‌اید و نیاز به فروش محصولات و خدمات خود دارید. درک این قضیه بسیار راحت است؛ اما چالش اصلی از آنجایی شروع می‌شود که بدانید به چه شکل کاربران خود را به خرید از سایتتان تشویق کنید تا از محصولات یا خدمات شما خرید کنند.
آیا شما دارای سایتی هستید که طراحی و ظاهر عالی دارد اما به‌اندازه کافی فروش ندارید؟ اگر جوابتان مثبت است به نکات زیر برای افزایش فروش توجه کنید:

در این مقاله در مورد اعمال‌نفوذ در مردم (اجبار افراد برای رفتن به جایی که نمی‌خواهند بروند) صحبت نمی‌کنیم، بلکه در مورد متقاعدسازی (ایجاد تمایل در افراد برای رفتن به جایی یا انجام کارهایی که بتوانند بهترین خدمت را برسانند) صحبت می‌کنیم.

۱- استفاده از قدرت رفتار متقابل
بعضی افراد خودشان را ملزم می‌دانند کارهایی که دیگران برایشان انجام می‌دهند را جبران کنند. برای مثال من وقتی کارت تبریک عید نوروز از طرف کسی دریافت می‌کنم تمایل دارم من نیز متقابلاً برایش کارتی بفرستم. اگر شما با اقداماتی به مشتریان و کارکنان خود منفعت برسانید مطمئن باشید آن‌ها خود را ملزم به جبران کار شما می‌دانند و به این طریق ممکن است کارهایی انجام دهند که شما از آن‌ها درخواست کنید. به دیگران نشان دهید حاضرید کمکشان کنید و در گفته‌هایتان تأکید کنید.

ارائه آسانسوری می‌تواند ابزاری قدرتمند برای بازاریابی کسب‌وکارتان باشد. زمانی که آن را ایجاد می‌کنید می‌توانید در موارد مختلفی از آن استفاده کنید.
در ادامه ۹ نکته ضروری در نوشتن ارائه آسانسوری بیان شده است:

یکی از موارد موردتوجه در راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها، انتخاب نام مناسب برای آن‌ها است. چه نامی را برای کسب‌وکار خود انتخاب می‌کنید؟ این یک تصمیم بسیار مهم است. شما نمی‌توانید بدون داشتن نامی برای شرکت، وب‌سایت آن را راه‌اندازی کنید. ترکیب فعالیت‌های بازاریابی، تنظیم قراردادها و بسیاری از کارهای دیگر بدون داشتن نام بسیار دشوار و غیرممکن است. چالشی که در اینجا با آن مواجه می‌شوید انتخاب نامی است که به‌یادماندنی و نشان‌دهندهٔ برند شما باشد. پنج نکته زیر را هنگام انتخاب نام برای استارت‌آپ خود در نظر بگیرید:

اولین مشتریان شما مهم‌ترین مشتریانتان هستند.
آن‌ها از آغاز راه با شما بوده‌اند و کسانی هستند که در بدترین وضعیت همراهتان هستند و رشدتان را تماشا می‌کنند. این سرمایه‌گذاری آن‌هاست.
معمولاً آن‌ها وفادارترین هواداران شما هستند و به‌شدت از شما حمایت می‌کنند، به این دلیل که در تمام مدت با شما همراه بوده‌اند.
آن‌ها نقش مهمی در شرکت شما دارند پس موقعیت شرکتتان را با افرادی ارزشمند کامل کنید. با مشتریانی تمام‌عیار!
اما اگر می‌خواهید این کار را به بهترین حالت انجام دهید، نمی‌توانید منتظر باشید که آن‌ها به سمت شما بیایند باید بیرون بروید و بهترین مشتریان را برای خود پیدا کنید.

صفحه18 از22