مصاحبه خبرگذاری دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با مدیرعامل شرکت مهندس ذبیحی

تاریخ : 1402/4/15

خبرگذاری دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس طی مصاحبه ای که با مدیر عامل شرکت دانش گستر کیان ایرانیان، مهندس سید سینا ذبیحی داشت، گزارشی در سایت این خبرگذاری به شرح زیر منتشر کرد:

مهندس سید سینا ذبیحی_ایران هلث 2023_دانشگاه تربیت مدرس
 

جناب آقای مهندس سید سینا ذبیحی مدیر عامل شرکت، در معرفی حوزۀ فعالیت های شرکت دانش گستر کیان ایرانیان فرمودند: شرکت دانش گستر کیان ایرانیان به ارائۀ خدمات فنی مهندسی به ویژه به شرکت های تجهیزات پزشکی می پردازد.

 

شرکت دانش گستر کیان ایرانیان چه نیازهای اقتصادی و استراتژیکی را از جامعه برآورده می کند؟

ما به شرکت های عرضه کنندۀ تجهیزات پزشکی که عموما وارد کنندۀ این تجهیزات هستند، خدمات فنی و مهندسی ارائه می کنیم. در مرحلۀ اول، تیم مهندسی ما محصول را بررسی می کند و در زمینۀ چالش های ساخت و تولید، هزینه ها و فرآیندهای تولید انبوه به شرکت متقاضی مشاوره می دهد. در صورتی که شرکت تصمیم به ورود به عرصه تولید را بگیرد، واحد طراحی ما به طراحی محصول جدید یا مهندسی معکوس محصول موجود می پردازد، آنالیزهای مهندسی را انجام می دهد و نمونۀ اولیۀ محصول را با روشهای پروتوتایپینگ می سازد. این نمونۀ اولیه توسط شرکت سفارش دهنده مورد بررسی عملکردی قرار می گیرد و پس از بررسی های تخصصی (در صورت لزوم اصلاح محصول( به واحد ساخت شرکت ما ارجاع داده می شود و مراحل ساخت قالبها انجام می شود. در پایان نیز پس از طی مراحل ساخت، وارد تولید انبوه محصول می شویم.داخلی سازی تجهیزات پزشکی منجر به رونق تولید، اشتغال زایی، کمک به ذخایر ارزی و حل مشکلات استراتژیک واردات تجهیزات پزشکی می شود.

 

به نظر شما ارتباط صنعت با دانشگاه چگونه میسر می شود؟

به نظر من در صنعت بیشتر کار به صورت تجربی انجام می شود و دانش مهندسی در فعالیت های صنعتی کمرنگ است. از طرف دیگر دانشجویان و فارغ التحصیلان در تجربه های صنعتی ضعف دارند، در نتیجه بین صنعت و دانشگاه باید به نحوی ارتباط برقرار شود که از یک طرف دانشگاه بتواند در زمان نیاز صنعت به دانش تخصصی ورود پیدا کند و از طرف دیگر دانشجویان در کنار کسب دانش تخصصی، از تجربیات صنعتگران نیز بهرهمند شوند. همچنین صنعت می تواند در تحقق پروژه های دانشجویی واستارت آپ ها بسیار موثر باشد. بدین صورت ارتباط موثری که نیاز صنعت و دانشگاه است، شکل خواهد گرفت.

 

لینک خبر : https://modares.ac.ir/index.jsp?fkeyid=&siteid=19&pageid=15890&gr=284&cd=1240

 

DGKI Co