شرکای بالقوه انتخاب کنید.
۱- از نمونههای موفق تقلید کنید.
شرکای لینک رقیبان خود را که در حال حاضر در مشخصات لینک آنها وجود دارند انتخاب کنید. در صورت امکان، شما هم لینکها را از همان شرکا دریافت کنید.
۲- مدیر سایت (Webmaster) فعال انتخاب کنید.
زمانی که مجبور به انتخاب هستید، مدیرهای سایتی را انتخاب کنید که بهاحتمالزیاد سریعاً به درخواستهای شما پاسخ میدهند و نیاز به ماهها زمان برای قرار دادن لینک ندارند.
یادداشتهای (Posts) اخیر، بهروزرسانیها و برخی از لینکهای خارجی موجود در سایت را جستجو کنید.
بهینهسازی ارتباطات
۳- مخاطبان خود را بشناسید.
شخصی که با شما در ارتباط است کیست؟ آیا صاحب وبسایتی که قرار است از آن لینک دریافت کنید قادر به تصمیمگیری آنی برای قرار دادن لینک است؟ آیا سیاستهای شرکت درگیر به دست آوردن لینکهای بیشتر هستند؟ اطلاعات آنلاین را برای شخصیسازی ارتباطات خود پیدا کنید. در صورت امکان، بهصورت مستقیم ارتباط برقرار کنید، حتی یک مکالمهی کوتاه، پتانسیل آن را دارد که منافع مشترک موجود را به نتیجه برساند.
۴-در قالب یک شخص ظاهر شوید.
بهعنوان یک شرکت ارتباط برقرار نکنید، بهجای آن بهعنوان یک شخص با نظرات، علایق، ترسها و... ظاهر شوید. اگرچه ممکن است شما نمایندهی یک شرکت باشید، اما این موضوع مهمی است که با شخصیت انسانی در ارتباطات خود حاضر شوید. ایجاد یک علاقهی متقابل، مذاکرات را آسانتر خواهد کرد.
یک رویکرد محاسبهشده داشته باشید.
۵- میزان اثربخشی را اندازهگیری کنید.
اطمینان حاصل کنید که اثربخشی هر مرحله را در فرآیند ساخت لینک خود بهتنهایی اندازهگیری میکنید. در کجا اثربخشی کمتری وجود داشته است؟ میتوانید اطلاعات تماس مناسب را پیدا کنید؟ آیا آنها برای قرار دادن لینک شما علاقهمند به نظر میرسند یا هیچ عکسالعملی نشان نمیدهند؟ آیا لینک را قرار خواهند داد؟ چطور با لینکی که قرار داده شده روبهرو خواهید شد؟ این سؤالات را از خودتان بپرسید چراکه در انجام تست چندمتغیرهِی رویکردتان به شما کمک خواهد کرد.
۶-سعی کنید نتیجهی رتبهبندی (Ranking) احتمالی را تعیین کنید.
برای ساخت یک لینک، بیشازحد تلاش نکنید. بهجای این کار، مقدار زمان و تلاش مناسب را برای یک لینک تعیین کنید و بیشتر از آن سرمایهگذاری نکنید.
شاید تلاش در جهت ساخت لینک مشابه رقیبتان مؤثر واقع شود اما با استفاده از استراتژیهای مختلف ساخت لینک و دنبال کردن استراتژی رقبای مختلف میتوانید لینکی بسیار قوی بسازید.
روی محتوا تمرکز کنید.
۷ – اطلاعات را بدون لینک، نیمهتمام بگذارید.
اغلب این اتفاق میافتد که نام شرکت ذکرشده است و یا محتوای موردنظر قرار داده شده است، اما لینک به سایت حذف شده است. اطمینان حاصل کنید که همهی اشارهها (mentions) ناقص و بدون لینک به نظر برسند. این کار را با ادعاهایی که میتوانند بهراحتی توسط دیگران در سایتتان تأیید شوند و یا با نشان دادن دیدگاههای بسیاری که در موضوع مشابه آن تأییدشدهاند انجام دهید. یک ترویج ویژه برای جذب لینک باید شامل یک لینک به جملات مربوط به هم و وضعیت آنها باشد.
۸ – به موضوعات حساس آدرس بدهید.
از پرداختن به موضوعات حساس، بیشازحد واهمه نداشته نباشید. هرچند خطراتی برای شهرت شما وجود دارد، اما درنهایت لینکهای زیادی جذب خواهید کرد. با استفاده از اظهارات جسورانه توجه افراد مهم را جلب کنید. برای اینکه اظهارات ملایمتری ایجاد کنید که افراد را به تعامل تشویق کند، سر صحبت را با جملاتی مانند، «اگرچه چیزی...؟» بازکنید.
۹ –پیامهای تجاری را محدود کنید.
جذب لینک با استفاده از اطلاعات محصولات بسیار آسانتر است. محصولات یا خدمات میتوانند برای سایت شما لینک جذب کنند، اما این کار نیاز به تلاش بیشتری دارد. افراد به خدمات ویژه، محصولات مطلوب و یا تخفیف برای خوانندگان خود لینک میدهند. همچنین در ازای پرداخت مبلغی به آنها به سایت شما لینک خواهند داد.
۱۰ – از کلمات کلیدی مرتبط اما غیر وابسته استفاده کنید.
کلمهی کلیدی مرتبط را میتوان در خیلی جاها پیدا کرد. حداقل اصطلاحات منطقی را جستجو کنید. با این کار دریافت لینک بسیار آسانتر خواهد شد. در مواردی که یک کلمه دارای معانی متعدد است، میتوانید برای کمک به بازدیدکنندگان از دست رفتهی خود تبادل لینک کنید. همچنین زمانی که خدمات یک سایت همپوشانی زیادی با سایت شما دارد میتوانید از میزان رقابت خود کم کرده و با آنها برای کسب منافع مشترک همکاری کنید.