حساب اینستاگرام خود را تنظیم کنید.
۱- برای کسبوکار خود یک حساب اینستاگرام بسازید.
ایجاد یک حساب کسبوکار در اینستاگرام آسان است.
۲- یک حساب کاربری با نام کسبوکارتان بسازید.
از نام کسبوکار خود بهعنوان نام کاربری استفاده کنید. اگر این نام قبلاً استفاده شده است، نام کاربریای را انتخاب کنید که فوراً با برند شما شناخته شود.
۳- مشخصات خود را تکمیل کنید.
این مشخصات شامل عکس برند، بیوگرافی مفید و کوتاه و یک لینک به وبسایت شما است.
۴-حساب اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کنید.
شبکهٔ اینستاگرام متعلق به فیسبوک است. این دو، سایتهای اجتماعی بسیار قدرتمندی برای کمک به ارتقای بازاریابی شما هستند.
۵- یک tab اینستاگرام در صفحهٔ فیسبوک خود بسازید.
این کار به شما امکان میدهد که فوراً عکس اینستاگرام خود را با فالوورهای فیسبوک خود به اشتراک بگذارید.
۶- یک استراتژی مخصوص برندتان داشته باشید.
استراتژی محتوای اینستاگرام خود را متمرکز بر روش منحصربهفرد برندتان برای دیدن جهان نگه دارید. اینستاگرام یک سایت اشتراکگذاری عکس (و همچنین فیلم) است. کسبوکارتان را با خانوادهٔ برند خود در اینستاگرام با روش دیداری، پایدار و خاص مرتبط کنید.
از هشتگ استفاده کنید.
۷- در بهروزرسانی خود از هشتگها (#) استفاده کنید.
هشتگها قسمت مهمی از اینستاگرام هستند. استفاده از هشتگها روشی عالی برای این است که کاربران بتوانند شما را از طریق جستجوی اینستاگرام تلفن همراه خود پیدا کنند. برخلاف سایتهای دیگر (مانند توییتر) شما در اینستاگرام در تعداد کاراکتر برای هشتگ، محدودیتی ندارید.
چند استراتژی استفاده از هشتگها عبارتاند از:
۸- از هشتگهای خاص برند خود استفاده کنید.
این هشتگها میتوانند شامل نام کسبوکار شما باشند. همچنین، از برچسبهای منحصربهفرد برای کمپینهای بازاریابی خاصی که راهاندازی کردهاید استفاده کنید. بهعنوانمثال، اگر میزبان یک مسابقه عکس در اینستاگرام هستید، یک برچسب منحصربهفرد و فقط مخصوص آن کمپین بسازید. این تاکتیک هم مسابقه شما را ترویج میدهد و هم مصرفکنندگان شما را با شرکتکنندگان دیگر مرتبط میکند (بهطوریکه آنها میتوانند رقابت خود را ببینند!)
۹- از هشتگهای عمومی استفاده کنید.
این هشتگها شامل برچسبهای عمومی در یادداشتهای شما میشوند تا برای محصولات شما پیدا شوند. برای مثال، اگر کسبوکار شما یک کافیشاپ است و یک تصویر از اسپرسوی دلپذیر خود ارسال کردهاید، این تصویر میتواند شامل برچسبهای latte# و یا حتی coffee# باشد.
۱۰- از روند هشتگها استفاده کنید.
روندها در اینستاگرام میتوانند بهسرعت اتفاق بیافتند و اغلب آنها حتی سریعتر از آن کنار گذاشته میشوند. اگر شما یک روند را پیدا کنید و آن را متناسب با برند خود استفاده کنید آنچه در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشتهاید به معنای واقعی کلمه میتواند توسط هزاران نفر از مصرفکنندگان علاقهمند در یک دقیقه دیده شود.
۱۱-یک مسابقه هشتگ اینستاگرام راه بیندازید.
یک مسابقهٔ عکس باعث میشود که هواداران و فالوورهای شما عکسهای خود را در زیر یک برچسب خاص آپلود کنند. بعدازآن همهٔ عکسهای ارسالی در یک گالری رأیگیری در صفحه فیسبوک شما، وبسایت و ... نمایش داده میشوند.
۱۲- بر هشتگهای برند خود نظارت کنید.
مصرفکنندگان شما برای ارتباط با شما از برچسبهای خودتان استفاده میکنند. مطمئن باشید که چک کردن مرتب هشتگهای اینستاگرام هم درست مثل وقتی است که mention های صفحهٔ فیسبوک و توییتر خود را چک میکنید. اگر بهسرعت به نظرات و نگرانیها پاسخ دهید، روابط خوبی با مشتریان خواهید ساخت.
روی مشتریان خود تمرکز کنید.
۱۳-فالوورهای خود را مشهور کنید.
عکس فالوورهایتان را در سایتهای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. با این کار به مشتریان خود نشان دهید که با تائید عکسهای جالب آنها و به اشتراکگذاری آن با هواداران فیسبوک و یا فالوورهای توییتر خود از آنها قدردانی میکنید. توجه: حتماً برای اولین باری که این کار را انجام میدهید از آنها بپرسید که اجازه استفاده از عکسشان را دارید یا نه؟
استارباکس که یکی از ۳ برند برتر در اینستاگرام است معمولاً از این تاکتیک استفاده میکند. هرچند هفته یکبار آنها با ساختن یک تصویر جالب قدردانی خود را به یکی از فالوورهایشان نشان میدهند. این تصاویر شامل محصولات آنها است. بعدازآن صفحهٔ فیسبوک خود را هم با استفاده از عکس اینستاگرام بهروزرسانی میکنند. هواداران استارباکس آنها این کار را خیلی دوست دارند.
۱۴-عکس فالوورهای خود را جاسازی (ٍ Embed) کنید.
در حال حاضر اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید عکسهای اینستاگرام را در وبسایت خود یا سایتهای دیگر جاسازی کنید. با استفاده از این قابلیت شما میتوانید مانند استارباکس، عکسهای جالب برند و محصول خود را با جاسازی آنها به فالوورهایتان نشان دهید. به فالوورهایتان بگویید که تصویرشان را نمایش میدهید. با این کار به آنها احساس قدردانی میدهید و برای نمایش عکس از آنها اجازه میگیرید.
۱۵- عکسهای فالوورهای خود را لایک کنید.
با لایک کردن عکسهای فالوورهایتان قدردانی خود را به آنها نشان دهید. بهخصوص اگر عکسهای آنها شامل محصول شما و یا مربوط به برندتان باشد.
۱۶- دربارهٔ عکسهای فالوورهای خود اظهارنظر کنید.
با اظهارنظر دربارهٔ عکسهای مربوط به محصولات شما که فالوورهایتان در اینستاگرام منتشر میکنند میتوانید با مصرفکنندگان خود تعامل برقرار کنید.
۱۷- در تمامی پستهایی که ارسال کردهاید به نظرات پاسخ دهید.
اگر شخصی برای پستهای شما نظر بگذارد به آنها پاسخ دهید. این کار بهویژه زمانی مهم است که بعدازآن نظر، یک سؤال مطرح میشود و یا حتی چیزی منفی در مورد برند شما گفته میشود.
۱۸- مشتریان خود را mention@ کنید.
mentioning@ یکی دیگر از قسمتهای بسیار خوب اینستاگرام است. فالوورها، مشتریان و هر کاربر دیگری با عکسهایی عالی از محصولات خود را mention@ کنید. با این کار شما قدردانی خود را به آنها نشان میدهید و با بازار هدف خود تعامل برقرار میکنید.
۱۹- افراد مشهور و سایر رهبران صنعت مرتبط به خود را mention@ کنید.
اگر تصاویر شما در مورد این افراد مشهور هستند اجازه دهید که آنها هم اطلاع داشته باشند. ممکن است آنها برای قدردانی از شما این تصاویر را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.
۲۰- روی تعامل با مشتری تمرکز کنید.
در زمان ارسال تصاویر، مشتریانتان را در نظر داشته باشید. تصاویری که ارسال میکنید بهتر است چیزی بیشتر از محصولتان داشته باشند. اینستاگرام کسبوکار خود را در مورد شیوه زندگی و ارتباط واقعی با مشتریان خود بسازید.
آنچه دارید را بهخوبی نمایش دهید.
۲۱- عکسهای خلاقانه ارسال کنید.
از فیلترها برای بهبود عکس خود استفاده کنید. از زاویه و روشنایی مناسب و دیگر ترفندهای عکاسی استفاده کنید. میتوانید یک عکاس استخدام کنید یا خودتان با یادگیری این نکات، عکاسی را بر عهده بگیرید. با استفاده از فتوشاپ، Diptic یا PhotoShake عکسهای خود را ویرایش و یا تعدادی از عکسها را باهم ترکیب کنید.
۲۲- فیلم بسازید.
در حال حاضر اینستاگرام قابلیت فیلمهای کوتاه را دارد. از این قابلیت برای ساختن فیلمهای ۱۵ ثانیهای در اینستاگرام خود استفاده کنید.
۲۳- عکسها و فیلمهای کوتاه محصولات خود را ارسال کنید.
از محصولات خود عکسهایی جالب بگیرید و با کاربران اینستاگرام به اشتراک بگذارید.
۲۴- عکس محصولات خود را بهعنوان محصولاتی که در زندگی واقعی استفاده میشوند نمایش دهید.
۲۵- محصولات خود را خلاقانه نمایش دهید.
جذاب و خلاق عمل کنید. Pilot Pen USA یک مثال عالی از بازاریابی خلاق در اینستاگرام است. آنها عکس دستنوشتههایی که با این قلم نوشتهشدهاند را در اینستاگرام نمایش میدهند.
۲۶- داستان برند خود را نمایش دهید.
عکسها و فیلمهای جذاب برای نشان دادن ارزشهای اصلی شرکت و برند خود ارسال کنید.
۲۷- نشان دهید که شما چه کسی هستید.
عکسها و فیلمهای جالب کارکنان خود را در اینستاگرام نشان دهید.
۲۸- فیلمهای جالب و معتبر از مدیرعامل شرکت خود ارسال کنید.
مدیران ارشد خود را جذاب کنید. فیلمهای کوتاه جالبی برای ارسال در اینستاگرام از آنها بسازید. بهعنوانمثال، آنها را زمانی که با مسئلهای در کارشان روبرو میشوند و یا کار جالبی در دفتر انجام میدهند نشان دهید.
۲۹- محتوای منحصربهفرد به اشتراک بگذارید.
از اینستاگرام خود برای نشان دادن عکسهایی استفاده کنید که در فیسبوک، توییتر و یا وبلاگ خود به اشتراک نگذاشتهاید. این کار باعث میشود فالوورهای شما در اینستاگرام احساس خاصی پیدا کنند.
۳۰- عرضه محصول را در همان لحظه نمایش دهید.
اگر شما در حال عرضه یک محصول جدید، صحبت کردن دربارهٔ گروه موسیقی یا باز کردن یک فروشگاه جدید و ... هستید آن را بهصورت زنده در اینستاگرام انجام دهید. بهعنوانمثال، روزی که محصول خود را عرضه میکنید، چند فیلم ۱۵ ثانیهای از خودتان و کارکنانتان که در پشتصحنه مشغول آمادهسازی هستند و رونمایی واقعی از محصول خود با مشتریان هیجانزده بسازید و این فیلمها را به صفحه اینستاگرام خود ارسال کنید.
۳۱-لحظات قبل از عرضه محصول خود را نشان دهید.
اگر در حال عرضه یک محصول جدید از طریق اینستاگرام هستید، هیجان ایجاد کنید. با ساختن فیلمهای ۱۵ ثانیهای از پشتصحنهٔ زمانی که در حال آماده شدن برای محصول جدید هستید توجه فالوورهایتان را به خود جلب کنید بدون اینکه دقیقاً به آنها نشان دهید محصول شما چه چیزی است. (این یکی از روشهای بازاریابی استیو جابز برای محصولات اپل بوده است.)
۳۲- لحظات بعد از عرضهٔ محصول خود را نشان دهید.
با ارسال یک فیلم کوتاه بعد از عرضهٔ یک محصول، جرئت خودتان و کارکنانتان را واقعاً نشان دهید.
۳۳- با برندهای دیگر در اینستاگرام همکاری کنید.
چه یک کسبوکار کوچک باشید یا یک کسبوکار بزرگ چندملیتی، حتماً با کسبوکارهای دیگر ارتباط دارید. اگر آنها هم در اینستاگرام حضور دارند، با آنها همکاری کنید تا محصولات شما را هم در feed اینستاگرام خود قرار دهند.
تاکتیکهای بیشتری اضافه کنید.
۳۴- از فالوورهای خود درخواست کنید که در مورد عکسها و فیلمهای شما نظر بدهند.
اگر میخواهید تعامل بیشتری در پستهای شما وجود داشته باشد باید از فالوورهای خود سؤال بپرسید. سؤالات باعث شروع مکالمات میشوند. از فالوورهایتان بپرسید دربارهٔ پست جدید شما چه فکر میکنند.
۳۵- دربارهٔ کسبوکار یا محصولات خود سؤال بپرسید.
با استفاده از این سؤالات کاری کنید که افراد دربارهٔ کسبوکار شما صحبت کنند. بهعنوانمثال، از فالوورهای خود بپرسید که آیا امروز محصول شما را استفاده کردهاند؟ یک هشتگ منحصربهفرد اضافه کنید و به مصرفکنندگان خود موضوعی خاص برای به اشتراک گذاشتن عکس دربارهٔ نحوهٔ استفاده از محصولاتتان بدهید.
برای مثال، کسبوکار Target از فالوورهای خود در اینستاگرام میپرسد که عطروطعم موردعلاقهٔ آنها در بستنی چوبی چیست؟ این سؤالها باعث میشود که آنها دربارهٔ محصولات Target صحبت کنند.
۳۶- دربارهٔ سبک زندگی فالوورهای خود سؤال بپرسید.
در مورد سبک زندگی و این موضوع که فالوورهای شما چطور مشکلات رایج خود را حل میکنند سؤال بپرسید. بهعنوانمثال، اگر شما صاحب یک فروشگاه مد هستید از فالوورهایتان بپرسید که چه چکمههایی را با شلوار جین جدید فروشگاه شما میپوشند.
۳۷- از پستهای «جای خالی را پر کنید» استفاده کنید.
بهروزرسانی را با جملهای که میتواند توسط فالوورهای شما کامل شود شروع کنید. بهعنوانمثال، اگر شما مواد غذایی میفروشید، یک پست با تصویری از غلات صبحانه و با یک جای خالی مانند «من عاشق شروع روز با یککاسه... هستم» ارسال کنید.
این کار باعث میشود افراد در مورد محصولات مربوط به چیزی که شما میفروشید صحبت کنند.
۳۸- از عنوان عکس استفاده کنید.
یکی دیگر از روشهای عالی برای کسب تعامل دربارهٔ پست اینستاگرام شما، سؤالهای مربوط بهعنوان عکس است. تصویری جالب از محصولات خود یا چیزی مربوط به سبک زندگی برند خود ارسال کنید و از فالوورهایتان بپرسید چه عنوانی برای این تصویر انتخاب میکنند. حتی میتوانید برای جلب مشارکت فالوورهای خود یک مسابقه عنوان عکس با جایزهای جالب راه بیندازید.
۳۹- از تعداد زیادی فالوور عکس جمع کنید.
برای ارسال عکس از فالوورهای خود بپرسید چگونه از محصول شما استفاده میکنند. این کار میتواند به درک بینش مشتری و تحقیقات توسعه محصول در آینده کمک کند. برای جلب تعداد زیادی از مصرفکنندگان برای ارسال عکسهای خود میتوانید مسابقهٔ عکس اینستاگرام برگزار کنید.
۴۰- مسابقات هشتگ اینستاگرام برگزار کنید.
مسابقات هشتگ جدیدترین و سرگرمکنندهترین راه برای به دست آوردن محتوای تولیدشده توسط کاربران و تعامل با فالوورهای شما است. با این کار عکسها بهسادگی با یک هشتگ خاص آپلود میشوند و میتوانند در گالری فیسبوک یا وبسایت شما نمایش داده شوند و از بین آنها با رأیگیری یک برنده انتخاب شود.
۴۱- مسابقات اینستاگرام با جوایز جالب برگزار کنید.
اگر میزبان یک مسابقهٔ اینستاگرام هستید، مطمئن شوید که جایزه شما انگیزه مناسبی در مشتریانتان برای شرکت در مسابقه و همچنین به اشتراکگذاری آن با دوستانشان فراهم میکند. این جایزه مناسب که به بازار شما مربوط میشود، بهراحتی میتواند مسابقه شما را ویروسی کند.
۴۲- مسابقات عکس اینستاگرام با رأیگیری اجرا کنید.
این مسابقات عکس شامل رأیگیری از فالوورهای اینستاگرام شما هستند. این کار باعث خواهد شد که شرکتکنندگان در مسابقه برای کسب بیشترین آرا رقابت کنند. آنها مسابقه شما را با دوستان خود به اشتراک میگذارند و دوستان دوستانشان هم آن را بین بقیهٔ کاربران منتشر خواهند کرد.
از قابلیت تلفن همراه استفاده کنید.
۴۳- برای پستهای خود هشتگ مکان بگذارید.
مصرفکنندگان محلی خود را با استفاده از نقشه عکس برای برچسب زدن مکانی که در آن قرار دارید هدف قرار دهید.
۴۴- مشتریان حضوری خود را به صفحهٔ اینستاگرامتان بکشانید.
از کدهای QR برای جلب ترافیک به سمت فروشگاه خود و تعامل مستقیم با بازدیدکنندگان اینستاگرام خود استفاده کنید. آنها را با پیشنهادهای گروهی و کدهای کوپن جلب کنید.
۴۵- وقایع آفلاین را بهصورت آنلاین نمایش دهید.
آیا شما میزبان یک رویداد زنده هستید؟ یک هشتگ برای رویداد خود در نظر بگیرید تا شرکتکنندگان بتوانند برای به اشتراک گذاشتن عکسهای خود در اینستاگرام از آن استفاده کنند.
۴۶- وقایع آنلاین را بهصورت آفلاین هم برگزار کنید.
میزبان یک مهمانی برای شرکتکنندگان اینستاگرام خود باشید تا در زندگی واقعی با علاقهمندان به اینستاگرام محلی و مشتریان بالقوهٔ خود تعامل داشته باشید.
ROI خود را بهبود دهید.
۴۷- مرتباً پست ارسال کنید.
صرفنظر از تعداد فالوورهای خود، بهطور مداوم پست ارسال کنید. این باعث میشود برند شما بهصورت منظم توسط فالوورهای شما دیده شود. این روش خوبی است که بتوانید آنها را به مشتریان خودتان تبدیل کنید.
۴۸- تعداد پستهایی که قرار است در زمان مشخصی ارسال کنید (تناوب) را تعیین نمایید.
ممکن است نیاز به ارسال ۳-۲ بار در روز و یا ۳-۲ بار در هفته داشته باشید. بر حساب کاربری خود در تلگرام دقیقاً نظارت داشته باشید تا تناوب پستهای خود را مشخص کنید.
۴۹-بهترین زمان برای ارسال پست خود در اینستاگرام را پیدا کنید.
این زمان برای همه برندها در اینستاگرام یکسان نیست. در مورد همه محصولات هم همینطور است. پس از ابزارهای تحلیلی برای آگاه شدن از زمانی که عکسهای شما لایک میشوند و دیگران در مورد آن نظر میدهند استفاده کنید. بفهمید هشتگهای شما چه زمانی استفاده میشوند. بعدازاین کارها میتوانید محتوای جدید خود را در فعالترین زمان ارسال کنید.
۵۰- نتایج اینستاگرام خود را بازبینی کنید.
از تجزیهوتحلیلهای شخص سوم یا دنبال کردن فالوورهای خود، تعداد پستهای دارای هشتگ، تعداد لایکها و نظرات پستهای خود استفاده کنید.
۵۱- همیشه به فکر بهترشدن باشید.
بر اساس نتایج محتوایتان به بهبود عکسها و ویدئوهای خود ادامه دهید. اگر نوع خاصی از عکسها باعث تعامل شما با کاربرانتان میشود، استفاده از آن نوع عکسها را ادامه دهید. همچنین اگر استفاده از هشتگهای عمومی تعامل زیادی را با شما به دنبال دارد جستجو و استفاده از این هشتگها را ادامه دهید.
۵۲-خودتان را با روندهای جدید اینستاگرام وفق دهید.
اینستاگرام بهطور مداوم درحالتوسعهٔ روشهای جدید و نوآورانه برای جذب افراد به این نرمافزار است. یادگیری جالبترین روشهای ارتباط را ادامه دهید تا برای فرصتهای ارتباط با کاربرانتان هوشیار باشید.