۱۰ عنصر کلیدی برنامه‌ریزی موفق نمایشگاهی در سال ۲۰۲۴

۱۰ عنصر کلیدی برنامه‌ریزی موفق نمایشگاهی در سال ۲۰۲۴

به عنوان یک شرکت کننده در نمایشگاه، برنامه‌ریزی نمایشگاهی نیازمند اهدافی با برنامه‌ای است. غرفه نمایشگاهی شما باید چیزی خارق‌العاده داشته باشد و در عین حال به بازدیدکنندگان اطلاعات مفیدی ارائه دهد که آنها را مشتاقانه‌تر به کار شما کند.

در جستجوی راه‌هایی برای ایجاد نمایشگاه خود متمایز؟ در اینجا چند نکته به یاد داشته باشید هنگام برنامه‌ریزی نمایشگاه بعدی خود:

  1. تعیین هدف

مزایای اصلی شرکت در یک نمایشگاه شناخت برند، تولید سرسره و ساخت روابط است. شناخت اهداف شما به شما کمک می‌کند تا اهداف مطلوب خود را تعیین کنید. گاهی اوقات برنامه‌ریزی بدون داشتن هدف مشخص انجام می‌شود. اگر شرکت شما هنوز شناخت برند قوی را برقرار نکرده باشد، اشتباهی نکنید که فقط بر تولید سرسره تمرکز کنید. پیش‌فرض‌ها می‌توانند موفقیت بلندمدت کسب و کار شما را آسیب بزنند.

  1. طراحی غرفه خود را بر اساس اهداف

وقتی هدف مشخصی در ذهن دارید، اطمینان حاصل کنید که این هدف در نمایشگاه شما نمایان شود. اگر هدف شما افزایش شناخت برند است، منطقه‌ای ایجاد کنید که مردم بتوانند در آنجا بنشینند یا با محصول یا خدمات شما تعامل داشته باشند. اگر می‌خواهید به شبکه‌سازی کار کنید، نوشیدنی‌ها و منطقه نشست را در نظر بگیرید. شناسایی آنچه که می‌خواهید دست‌یافتنی کنید و ساخت محیطی را که مناسب برای دست‌یافتن به اهداف شما است.

  1. تبلیغ شرکت خود

اگر هیچ کس در مورد شرکت شما در نمایشگاهی که قرار است شرکت کنید نمی‌داند، موفقیتی نخواهد داشت. پیام خود را در تمامی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پخش کنید تا پیام شما را منتشر کنید. اگر می‌خواهید، قبل از آن یک رویداد برگزار کنید تا جمعیتی را جذب کنید. حتی به یک کمپین ایمیل یا تماس‌های تلفنی برای تولید علاقه اقدام کنید.

  1. انتخاب نیروی کار مناسب

انتخاب نیروی کار مناسب برای کار در غرفه نمایشگاه شما بسیار مهم است. اگر نیروی کاری که انتخاب می‌کنید دوستانه، مفید و مایل به حضور در آنجا است، قطعاً توجه دیگران را جلب خواهد کرد. آموزش دادن به نیروی کار شما به آنها کمک می‌کند تا اعتماد به نفس داشته باشند و قادر به مدیریت تمام وضعیت‌ها در غرفه باشند. روی اتیکت غرفه، نکات اصلی مذاکرات، بازیابی سرسره و فعالیت‌هایی برای جلب بازدیدکنندگان تمرکز کنید. تجربه‌ای برجسته با داشتن نیروی قدرتمند پشت سر شما.

  1. انتخاب نمایشگاه و مکان مناسب

هنگام رزرو غرفه نمایشگاه، شناخت طرح مکان و چگونگی سازماندهی آن بسیار مهم است. می‌خواهید احساس حمایت شوید و همچنین بزرگ‌ترین بازگشت سرمایه خود را بگیرید. یک منطقه را انتخاب کنید که مخاطبین هدف شما به احتمال زیاد در آنجا جمع شوند و همچنین شناسایی کنید که رقبای شما کجا نمایشگاه دارند. اگر به یک مکان نسبتاً بزرگ نگاه می‌کنید، بررسی کنید که آیا آنها سیستم موقعیت یابی داخلی دارند. هدایت یک نمایشگاه بزرگ ممکن است برای مهمان‌ها گیج‌کننده باشد و غرفه‌ها به خاطر آنکه به راحتی پیدا نمی‌شوند، نادیده گرفته می‌شوند.

  1. تعیین هزینه‌های خود

وقتی یک برنامه خوب و آرام را ایجاد می‌کنید، اهمیت دارد که اطمینان حاصل کنید که بودجه شما به تمام قسمت‌های کاری اجازه می‌دهد. با جمع آوری تمام هزینه‌های مربوط به مکان، شروع کنید. هزینه فضای غرفه شما چقدر است؟ هزینه ساخت نمایشگاه شما چقدر است؟ چه هزینه‌های حمل و نقلی برای اقلامی که در غرفه نیاز دارید؟ همه جوانب را در نظر بگیرید، از جمله هزینه‌های پرسنلی و خدمات در نمایشگاه. وقتی تمام هزینه‌های لازم را در نظر داشته باشید، می‌توانید خطر افتادن در دام بدهی را از بین ببرید.

  1. طراحی چیزی منحصر به فرد

چگونه می‌توانید خود را از رقبای خود متمایز کنید؟ پیدا کردن یک ایده منحصر به فرد نیازمند برنامه‌ریزی و مغز‌کاری است. اطمینان حاصل کنید که به یک روش جذاب پیام برند خود را ارسال می‌کنید. افکار خارج از جعبه می‌توانند به شما کمک کنند تا به یک انطباق دائمی برسید - هیچ کس نمی‌خواهد کنار یک غرفه خسته بگردد! یک عامل خیره‌کننده ارائه دهید که باعث علاقه‌مندی افراد به آنچه که شما پیشنهاد می‌دهید، شود. اگر پیشنهاد ارزشی برند خود را به یک شیوه منحصر به فرد ارائه دهید، مطمئناً توجه مخاطبان هدف خود را جلب خواهید کرد.

  1. جذب مخاطبین

مشابه طراحی یک تجربه منحصر به فرد، شما می‌خواهید به مخاطبان خود دلیلی برای توقف و داشتن مکالمه ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر در صنعت کشاورزی هستید، یک نمایش را با نشان دادن روش جدید کشاورزی پایدار خود ایجاد کنید. یک باغ ارگانیک را در یک گلخانه به نمایش بگذارید که مردم می‌توانند با آن تعامل داشته باشند. در طول پیاده‌روی از باغ عضویت رایگان به عنوان آنها به گلخانه می‌روند و یک بسته بذر عضوی رایگان ارائه دهید. این لمس‌های کوچک، تصویر برند شما را تثبیت می‌کنند. اینجا چند راه دیگر برای جلب توجه گذرانندگان وجود دارد:

 

DGKI Co