5 راهکار برای تولیدکنندگان جهت حرکت به سوی آینده دیجیتال

5 راهکار برای تولیدکنندگان جهت حرکت به سوی آینده دیجیتال

بسیاری از تولیدکنندگان در انجام این تغییرات کند عمل کرده‌اند. صنعت 4.0 ما را یک گام به کارخانه‌های آینده نزدیک‌تر می‌کند. تجهیزات هوشمند و فناوری‌های متصل می‌توانند به طور مداوم ماشین‌ها را مانیتور کنند و مشکلات را خود تشخیص دهند و راه‌های جدیدی برای افزایش حاشیه سود و تولید درآمد کشف کنند.

علیرغم مزایای صنعت 4.0، بسیاری از تولیدکنندگان در انجام این تغییرات کند عمل کرده‌اند. اغلب آن‌ها به دلیل تجهیزات قدیمی، کمبود نیروی کار و مهارت یا محدودیت‌های بودجه‌ای، متوقف شده‌اند. یک استراتژی دیجیتال قوی می‌تواند به شرکت‌های تولیدی کمک کند تا این موانع را برطرف کنند. شرکت‌ها باید اهداف استراتژیک بلندمدت خود را قبل از افزودن فناوری‌های جدید به کف کارخانه مشخص کنند. هر پیاده‌سازی فناوری باید با چشم‌انداز بلندمدت شرکت برای افراد، فرآیندها و فناوری هماهنگ باشد.

این پنج مرحله را دنبال کنید تا همه چیز را هماهنگ کنید و یک تحول دیجیتال موفق را برنامه‌ریزی کنید:

1. مشخص کردن موارد تجاری
   سرمایه‌گذاری‌های فناوری باید حداقل به بازپرداخت خود برسند.

   تفاوتی که یک ابزار یا فناوری دیجیتال می‌تواند در اصطلاحات کسب‌وکار، مانند زمان کار، استفاده از دارایی‌ها، کاهش ضایعات یا بهره‌وری ایجاد کند را محاسبه کنید. ارقام مالی واقعی را با ویژگی‌ها و ابزارهایی که قصد دارید به کار ببرید، مطابقت دهید. بازده سرمایه‌گذاری (ROI) را در هنگام پذیرش و در طول زمان ترسیم کنید تا رهبران بتوانند اثرات پایدار تحول را ببینند.

2. شروع به اتصال داده‌ها
   برای راه‌اندازی صنعت 4.0 منتظر نمانید. شروع به جمع‌آوری و تجمیع داده‌ها از ابزارهای فعلی خود کنید.

   داده‌های کلیدی که برای حمایت از مورد تجاری نیاز دارید و ارزیابی عملکرد را شناسایی کنید. به چه چیزی امروز دسترسی دارید؟ چه چیزی کم است؟ کدام شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) باید به صورت بلادرنگ مانیتور شوند؟ بعداً می‌توانید از این موجودی برای راهنمایی نحوه اتصال منابع داده در سراسر کف کارخانه استفاده کنید.

3. اندازه‌گیری و اشتراک‌گذاری معیارهای عملکرد
   از داده‌های خود برای ایجاد معیارهای قابل اقدام و افزایش دید درباره اتفاقات کف کارخانه استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات به افراد مناسب در زمان‌های مناسب می‌رسد تا بتوانند بهبودها را آغاز کنند.

   مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ به داده‌هایی مانند اثربخشی کلی تجهیزات (OEE)، عملکرد کلی تجهیزات مؤثر (TEEP)، زمان میانگین قبل از خرابی (MTBF) یا زمان میانگین تا تعمیر (MTTR) نگاه کنید.

4. ادغام داده‌ها از کف کارخانه تا بالاترین سطح
   سیستم‌های مختلف داده‌ها را به شکل‌ها و تعاریف مختلف فرمت می‌کنند و داده‌ها اغلب به هم مرتبط هستند. یک رابط مشترک تبادل داده‌های تولید، موجودی، کیفیت و نگهداری را کارآمدتر می‌کند و احتمال خطر یا خطا را کاهش می‌دهد.

   شروع به اتصال داده‌ها از کف کارخانه به سیستم‌های سرتاسری سازمانی، مانند ابزار برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) کنید. تولیدکنندگان می‌توانند مدل انجمن بین‌المللی اتوماسیون (ISA-95) برای مدیریت عملیات را به عنوان بهترین شیوه‌ها برای تبادل داده‌ها و کنترل‌ها دنبال کنند.

5. پیش‌بینی و تأثیرگذاری بر کیفیت
   با داده‌های متصل و اندازه‌گیری‌های عملکرد بلادرنگ، شرکت‌های تولیدی می‌توانند شروع به نگاه به جلو کنند. به جای گزارش‌دهی از عملکرد گذشته، می‌توانید نتایج و رویدادهای کیفی را پیش‌بینی کنید و تصمیمات بهتری در لحظات کلیدی بگیرید.

   از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای رسیدن به تولید بدون توقف و بدون نقص استفاده کنید.

عنصر انسانی در سفر دیجیتال

یک تحول موفق فقط یک امر دیجیتال نیست. کارخانه‌های هوشمند و ابزارهای صنعت 4.0 کارگران را متصل می‌کنند.

افراد باید ابزارها را بپذیرند و به آن‌ها اعتماد کنند تا تفاوت ایجاد کنند. از رابط‌های کاربری شهودی و ابزارهایی که تجربه و ایمنی کارکنان را افزایش می‌دهند، مانند ابزارهای پوشیدنی یا واقعیت افزوده، حمایت کنید. در نهایت، تحول دیجیتال با حمایت از بهره‌وری کارگران، آموزش و کمک از راه دور، نتایج را بهبود می‌بخشد.

 استفاده از فناوری به عنوان تقویت‌کننده نیرو

یک نقشه راه تحول دیجیتال باید افراد و فرآیندها را در نظر بگیرد، نه فقط فناوری. هنگامی که همه چیز هماهنگ شود، هر عنصر از کسب‌وکار تقویت می‌شود.

کوچک شروع کنید. یک مورد استفاده آزمایشی برای آزمایش فناوری‌های صنعت 4.0 ایجاد کنید و حمایت ایجاد کنید. از نتایج اثبات مفهوم برای ایجاد یک قالب برای پروژه‌های آینده، برنامه‌های آموزشی و ارزیابی استفاده کنید.

تمام موفقیت‌ها را، هر چند کوچک، یادداشت کنید تا بتوانید نتایج را تکرار و مقیاس دهید. در طول زمان، یک مرکز داخلی برای برتری ایجاد خواهید کرد تا از آنجا شروع کنید.

DGKI Co