پیشرفت چاپ صنعتی با استفاده از شبکه‌های حساس به زمان (TSN)

پیشرفت چاپ صنعتی با استفاده از شبکه‌های حساس به زمان (TSN)

شبکه‌های حساس به زمان (TSN) می‌توانند به دستیابی به دقت بی‌نظیر در سیستم‌های پیچیده چاپ کمک کنند. در بسیاری از بخش‌ها، از نشر تا تولیدات دارویی، عملیات چاپ و مهرزنی به ماشین‌هایی وابسته هستند که بتوانند به سرعت و با قابلیت اطمینان، طرح‌ها و متن‌های با کیفیت بالا و وضوح عالی را اضافه کنند. برای این منظور، تجهیزات باید توانایی‌های موقعیت‌یابی دقیق را به خوبی ارائه دهند، محصولات را به درستی جابجا کنند و تمام محورهای آن‌ها به صورت هماهنگ حرکت کنند.

کنترل حرکت پیشرفته، بنابراین، در قلب این واحدها و فعالیت‌های آن‌ها قرار دارد. علاوه بر این، با افزایش سرعت، وضوح و دقت بیشتر در کاربردهای چاپی و همچنین کاهش تلورانس‌ها، نیاز به راه‌حل‌های کنترل حرکت سطح بالاتر آشکار است. علاوه بر این، با تبدیل شدن چارچوب‌های صنعت 4.0 به یک ضرورت برای باقی ماندن در رقابت، کاربران ماشین‌های چاپ خواستار راه‌حل‌هایی هستند که بتوانند با دیگر ماشین‌ها در کف کارگاه و همچنین سیستم‌های سطح بالای سازمانی ارتباط برقرار کنند تا عملیات هوشمندتر را پشتیبانی کنند. در نهایت، برای پاسخ به این نیازها، تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEM) نیاز به ایجاد تنظیمات بسیار سازگار دارند که قادر به ارائه این سطح از همگرایی باشند. در این راستا، اجزای اتوماسیون صنعتی انتخاب شده باید قادر به استفاده از یک فناوری شبکه با عملکرد بالا باشند.
پاسخ به نیازهای چاپ صنعتی رقابتی

به طور سنتی، اترنت استاندارد در برآورده کردن نیازهای سختگیرانه کنترل حرکت محدودیت‌هایی داشته است، که نیاز به تنظیم شبکه‌های ایزوله برای کاهش تأخیر، جلوگیری از نوسانات و تأخیر داشت. ظهور شبکه‌های حساس به زمان (TSN) یک راه‌حل پیشگامانه ارائه می‌دهد. این فناوری که توسط استانداردهای IEEE 802.1 تعریف شده است، قادر به ایجاد همگام‌سازی زمانی دقیق و توزیع شده در میان محورها و گره‌های شبکه است. TSN همچنین امکان اولویت‌بندی ترافیک حساس به زمان و رزرو زمان چرخه برای بسته‌های داده کنترلی معمول را فراهم می‌کند. این امر عملکرد تعیین‌شده حتی با حجم‌های بالای ترافیک غیرموقتی را تضمین می‌کند و نیاز به زیرساخت‌های ارتباطی خاص برای کنترل حرکت را از بین می‌برد. در نتیجه، TSN می‌تواند ادغام بدون درز انواع مختلف پیام‌ها از حوزه‌های فناوری اطلاعات (IT) و فناوری عملیاتی (OT) را در راستای استراتژی‌های تولید هوشمند پشتیبانی کند.

یک راه‌حل شبکه پیشرو که این فناوری را به کار می‌گیرد، CC-Link IE TSN است که اولین اترنت صنعتی باز با عملکردهای TSN و پهنای باند گیگابیتی است. این راه‌حل زمان چرخه‌ای 31.25 میکروثانیه ارائه می‌دهد و می‌تواند تا 256 محور را با دقت‌هایی در حدود ±1 میکروثانیه همگام‌سازی کند، بنابراین به سازندگان ماشین و کاربران نهایی با سیستم‌های کنترل حرکت بلندپروازانه برای کاربردهای چاپ کمک می‌کند.
مطالعه موردی: TSN چاپ صنعتی را پیشرفته می‌کند

یک تولیدکننده پیشرو ماشین‌های چاپ و مهرزنی صنعتی می‌خواست یک راه‌حل نوآورانه و بسیار رقابتی برای پاسخ به نیازهای مشتریان خود برای افزایش سرعت، دقت و کیفیت قابل تکرار توسعه دهد. برای ارائه چنین ماشینی، این شرکت در فناوری‌های اتوماسیون صنعتی که با CC-Link IE TSN سازگار هستند، سرمایه‌گذاری کرد، به ویژه PLCها و سروو درایوها. به طور خاص، ماشین نتیجه‌ای می‌توانست عملیات چاپ صفحه‌ای با دقت بالا و مهرزنی داغ را با توانایی پذیرش 90 محور ترکیب کند. از طریق CC-Link IE TSN، این محورها می‌توانستند همه با تلرانس‌های محدود همگام‌سازی شوند تا سطح بالای دقتی که مشتریان نیاز داشتند را ارائه دهند. در نتیجه، این تنظیمات یک راه‌حل بسیار یکپارچه و چند منظوره ارائه می‌دهد که بهره‌وری، صرفه‌جویی در هزینه، انعطاف‌پذیری، کیفیت چاپ و قابلیت مقیاس‌پذیری را به حداکثر می‌رساند.

تولیدکننده که بسیار از توانایی‌های دستگاه‌های سازگار با CC-Link IE TSN راضی بود، اکنون از آن‌ها برای ارتقای پورتفولیوی ماشین‌های چاپ خود استفاده می‌کند، که رقابت‌پذیری مشتریان خود و همچنین خود را افزایش می‌دهد.

DGKI Co