اگر میخواهید بهعنوان یک استارتآپ، به رشد سریع و موفقیت آنی برسید، باید چیز جدیدی برای ارائه به بازار داشته باشید.
گرچه شرکتها با پیروی از اصول ثابت و آزموده شدهی صنعت خود، کارایی بهتری خواهند داشت؛ اما در این فضای رقابت بینالمللی، نیاز به یک ویژگی کاملاً منحصربهفرد و چشمگیر هست تا مشتری را مجاب کند که درنگ کرده و به محصول شما توجه نماید.
در اینجا هشت استارتآپ به شما معرفی میشوند که رشد سریعشان را مدیون همین کار هستند: ایجاد جذابیت از طریق حل مشکلات بزرگ.
1. Import.io
مشکل: صفحات وب مملو از اطلاعات هستند امّا گلچین کردن از میان آنها اغلب بهصورت دستی بوده و همواره زمانبر است.
راهحل: استفاده از Import.io؛ ابزاری که به شما این امکان را میدهد که اطلاعات موردنیازتان را از وب سایتها گردآوری کرده و ظرف کمتر از یک دقیقه آنها را در قالب یک جدول سازمانیافته و یا یک *API ساختارمند، مرتب کنید؛ بدون اینکه به رمزگذاری یا آموزش خاصی نیاز داشته باشید. بنا بر توضیحات وبسایت، این ابزار در تمامی موارد از پروژههای اطلاعات شخصی گرفته تا ساخت برنامههای کاربردی، داده نگاری، جمعیت پایگاه داده، تحلیلهای رقابتی و بسیاری دیگر کاربرد دارد.
Application Programming Interface = API یا رابط کاربردی برنامهنویسی *
2. ** IFTTT (اگر الف آنگاه ب)
مشکل: دستگاههای زیادی به اینترنت متصل هستند، اما گویی چیزی برای متصل کردن تمام این دستگاهها به یکدیگر وجود ندارد.
راهحل: IFTTT این امکان را به شما میدهد که یک سری کارهای متوالی مشخص را بهگونهای برنامهریزی کنید که با انجام مرحلۀ نخست، بقیه بهصورت خودکار اتفاق بیافتند. IFTTT با بهبود عملکرد و تحت پوشش قرار دادن دستگاههایی که روزبهروز بر تعداد آنها افزوده میشود، بهسرعت در حال تبدیلشدن به یک ابزار قدرتمند است.
این ابزار هماکنون 23 گزینۀ مختلف شامل «لامپهای فیلیپس هیو»، «محصولات نست» و «هابهای هوشمند خانگی ریوالو» را پشتیبانی میکند. IFTTT قابلیت تنظیم دستورالعمل برای همهچیز از اشتراکگذاری مطالب در شبکههای اجتماعی گرفته تا روشن شدن چراغها هنگام ورود شما به منزل را دارد.
If This Then That = IFTT **
3. Gigya
مشکل: «کلان دادهها» انبوهی از اطلاعات را درباره مشتریان شرکتهای بزرگ فراهم میآورند، اما بیرون کشیدن آمار واقعی و معنادار از میان این کلاف سردرگم امری بسیار دشوار است.
راهحل: Gigya که یک شرکت مدیریت داده است، نرمافزاری را ارائه کرده است که به بنگاههای بزرگ اقتصادی کمک میکند تا مشتریانشان را بهدرستی شناسایی کرده و بهصورت آنلاین با آنها در ارتباط باشند.
با داشتن مشتریان کلانی همچون وال مارت، آدیداس، پپسی، تامی هیلفیگر و بسیاری دیگر، عجیب نیست که ارزش سهام این شرکت بهزودی از مرز یک میلیارد دلار بگذرد.
4. When I work
مشکل: بیشتر کارفرمایانی که کارمندانی با قرارداد ساعتی دارند، هنوز برای تنظیم برنامه کار آنها از ابزارهایی همچون اکسل و حتی بدتر از آن از کاغذ و قلم استفاده میکنند که راهی بسیار ناکارآمد برای برنامهریزی و برقراری ارتباط با کارمندان است.
راهحل: When I work نرمافزاری جهت حضوروغیاب و نیز زمانبندی کاری کارمندان است که به کارفرمایان امکان صرفهجویی چشمگیری در زمان را میدهد. این نرمافزار از ترکیبی مبتکرانه از فناوریهای مشارکتی ارتباطی شامل وب، اپلیکیشنهای تلفنهای همراه، پیامک، شبکههای اجتماعی و پست الکترونیک استفاده میکند که بهرهوری گروهها را بیشتر کرده و آنها را پاسخگوتر و کارآمدتر میسازد. با استفاده از این برنامه، مدیران قادرند از هرکجا که هستند برنامه کاری را مدیریت کرده و کارمندان هم میتوانند ظرف چند ثانیه از طریق تلفن همراهشان درخواست مرخصی و یا تغییر شیفت کنند.
5. Fastly
مشکل: وقتی یک «خبر فوری» گزارش میشود و سایتها ناگزیر از بهروزرسانی محتوای خود هستند، نسخۀ قدیمیتر ماجرا هنوز عملاً وجود داشته و در فضای اینترنت دستبهدست میشود. همین امر ایجاد سردرگمی کرده و باعث میشود که سازمانها غیرحرفهای جلوه کنند.
راهحل: با استفاده از Fastly میتوانید محتوای جدید را سریعتر منتشر کرده، اطلاعات قدیمی و منقضی شده را حذف و حافظههای پنهان (کَش cache) را بلافاصله پاکسازی کنید. این شرکت هماکنون مشتریان عمده و به نامی همچون Pinterest، Twitter، Shazam و Guardian دارد. وجه تمایز عمدهی Fastly سرعت انجام این بهروزرسانیهاست. تا امروز، به مدد فناوری نوآورانۀ این شرکت، ارزش آن در سرمایهگذاری خطرپذیر به بیش از 50 میلیون دلار رسیده است.
6. Zimperium
مشکل: امنیت دستگاههای تلفن همراه به یک نگرانی روزافزون تبدیل شده است؛ و بیشتر محصولات تأمین امنیت منحصراً روی سیستم قفلگذاری بهمنظور جلوگیری از استفادههای غیرمجاز تمرکز کردهاند.
راهحل: رویکرد منحصربهفرد Zimperium، حفاظت از اطلاعاتی است که توسط تلفن همراه ارسال و یا روی آن ذخیرهشده است. این امر امنیت تلفنهای همراه کارمندان را افزایش داده و باعث میشود اطلاعات تجاری، آسیبپذیری کمتری در برابر هکرها و دیگر تهدیدهای بیرونی داشته باشند. همچنین این شرکت خدمات حسابرسی امنیتی را بهمنظور ارزیابی سطح امنیت شبکه شرکتها ارائه میکند و امکان انجام اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع هک را فراهم مینماید.
7. ZenPayroll
مشکل: وقتی رقابت بر سر زیرساختها و یا ابزارهای منابع انسانی باشد، معمولاً شرکتهای کوچکتر در برابر بنگاههای بزرگ اقتصادی حرفی برای گفتن ندارند.
راهحل: Zenpayroll با ارائۀ یک روش ساده و مقرونبهصرفه جهت مدیریت تمامی ابعاد فرایند پرداختهای مالی، راه را برای شرکتهای کوچک هموار میکند. ZenPayroll در تمامی موارد از محاسبۀ مالیات گرفته تا پرداختها و سپردههای مستقیم، کمک میکند تا شرکتهای کوچک هم بهاندازه شرکتهای بزرگ بهرهوری داشته باشند. درنتیجه تعجبی ندارد که Zenpayrool از دیدگاه راهکارهای نرمافزاری برای شرکتهای کوچک بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
8. FirstJob
مشکل: مدتزمان زیادی از فعالیت وبسایتهای کاریابی میگذرد و درنتیجه تمام آگهیهای استخدام و نیز تمام درخواستهای کار شبیه هم به نظر میرسند. به همین دلیل واقعاً نمیتوان از روی اطلاعات نوشتاری محض و رزومههای تکراری و مشابه هم بهدرستی به تواناییهای افراد پی برد.
راهحل: FirstJob به متقاضیان مشاغل امکان میدهد تا درخواستهای کاری جذاب، پر از رنگ و حاوی اطلاعات فردی و عکس را برای خود تنظیم کنند. فرصتهای کاری که در این وبسایت فهرست میشوند بهطور خاص روی متقاضیان جوان تمرکز کرده و راجع به شرکت آگهیدهنده اطلاعات مفیدی ازجمله فرهنگ شرکت، مزایای کاری و شیوههای اداری ارائه میدهند. FirstJob با بیش از 3/1 میلیون کاربر، در حال ارائۀ یک تعریف جدید از شکل و محتوای وبسایتهای کاریابی است. وبسایتهایی با سبک و سیاق خاص!
سخن آخر اینکه شرکتها برای رشد سریع و دستیابی به موفقیت واقعی، باید به دنبال یافتن یک مشکل اساسی و حل آن به شیوهای نوین باشند. دقیقاً کاری که این هشت شرکت بهخوبی از عهدۀ آن برآمدهاند. ایجاد جذابیت در صنعت خودشان و درنتیجه بهرهمندی از سود و منافع ناشی از موفقیت.