هدف بازاریابی آنلاین، دیده شدن برند شخصی شما بهعنوان یک منبع ارزشمند و قابلاعتماد است. ممکن است شما متوجه نشده باشید اما حسابهای جعلی یا اسپمهای زیادی در رسانههای اجتماعی وجود دارند که با آنها در ارتباط هستید. برای اینکه مؤثرتر عمل کنید و افراد مناسبی را به گسترش پیام بازاریابی برند خود تشویق کنید باید دوباره طرفداران و فالوورهای خود را شناسایی نمایید.
- آیا برند شما روابط غیرضروری در رسانههای اجتماعی دارد؟
درحالیکه تعداد زیادی از افراد در شبکههای اجتماعی ممکن است به نظر، مخاطبان مناسبی برای شما باشند اما بسیاری از آنها ممکن است به آنچه شما ارائه میدهید علاقهمند نباشند. با در نظر گرفتن هر یک از این حسابهای کاربری میتوانید تعیین کنید که کدامیک از آنها معتبر هستند و کدامیک از فالوورهای شما تفکری مخالف با شما دارند. این کار ارزش صرف زمان را دارد چراکه با انجام آن نتایج بهتری در رسانههای اجتماعی به دست خواهید آورد و قابلیت دیده شدن بیشتری برای برند خود ایجاد خواهید کرد. چند اقدام که میتوانید برای شناسایی این حسابها انجام دهید:
- آیا برای افزایش هواداران و فالوورهای خود در گذشته پول پرداخت کردهاید؟
ممکن است در گذشته برند شما برای افزایش تعداد فالوورهای خود در رسانههای اجتماعی از سرویسهایی برای کمک به رشد پروفایلهای خود استفاده کرده باشد. متأسفانه بسیاری از افرادی که با این روش به فالوور شما تبدیلشدهاند مخاطب مناسبی برای شما نیستند و به آنچه ارائه میدهید علاقهای ندارند. آنها تمایل کمتری به اشتراک گذاشتن محتوای شما دارند و بعضی از این حسابها میتواند اسپم باشند.
اینها مواردی هستند که در زمان بازبینی رسانههای اجتماعی خود بهآسانی میتوانید در نظر بگیرید. باملاحظه این مورد اگرچه ممکن است تعداد فالوورهای شما کاهش یابد اما بر افزایش کیفیت ارتباطات شما بسیار اثرگذار خواهد بود.
- از ابزارهای مدیریت رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
ابزارهای قابلاستفاده رایگان و کمهزینهای برای کمک به مدیریت جامعهٔ هواداران برند شما وجود دارد. بهعنوانمثال، در توییتر میتوانید فالوورهای غیرفعال خود، افرادی که بهتازگی unfollowed شدهاند، فالوورهای جدید و ... را پیدا کنید.
- ارزیابی کنید و بعد ارتباط برقرار کنید.
بعد از بازبینی حسابهای کاربران خود در شبکههای اجتماعی، پیگیری ارتباطات جدید را ادامه دهید و مطمئن شوید که این مخاطبان، متناسب با پیام برند شما هستند. فرآیند ارتباط با تأثیرگذاران را شروع کنید و روابط بهتری با آنها ایجاد نمایید. بهمحض اینکه شما یک جامعهٔ برند معتبر ایجاد کردید روابط ارزشمند و فالوورهای جدید بیشتری به دنبال آن خواهید داشت.
برای اینکه از شهرت برند شخصی خودتان محافظت کنید اشخاصی را که در حسابهای رسانههای اجتماعی خود با آنها در ارتباط هستید بررسی نمایید و بدانید که مخاطبانتان چگونه به محتوای شما در این رسانهها پاسخ میدهند.
اصلاح اسپم یا حسابهای جعلی در ابتدای کار بسیار آسان است. یک بازبینی کامل به برند شما کمک خواهد کرد که با روشی معتبر و قابلاعتماد در فضای آنلاین پایدار بمانید.