آیا با فکر کردن در مورد بهترین راههای بازاریابی کسبوکار خود دچار استرس میشوید؟
مراحل زیر را در کسبوکار خود انجام دهید:
متخصص بازاریابی خودتان باشید.
در پایان روز، شما بهترین سخنگوی خود هستید. صاحبان کسبوکار میتوانند با در نظر گرفتن برخی مراحل ساده به یک صدای مهم و تأثیرگذار در تبلیغات شرکت خود تبدیل شوند:
- کارتهای کسبوکارتان را همیشه (تمام روز، هر روز) به همراه داشته باشید و آنها را توزیع کنید.
- از مشتریان بپرسید چرا شما را انتخاب کردهاند و از آنها درخواست کنید برای بهبود کارتان پیشنهاد بدهند.
- از مشتریان سابق بپرسید که چرا شما را ترک کردهاند.
- یک بازار جدید شناسایی کنید.
از فنآوری استقبال کنید.
فنآوریهای جدید کمک زیادی به بازاریابان خواهند کرد. این فنآوریها میتوانند به صاحبان کسبوکار در انجام روشهایی که ممکن است قبلاً تصوری از آنها نداشتند کمک کنند. چند نمونه از چگونگی استفادهٔ شرکتها از فنآوری در بازاریابی عبارتاند از:
- ارائهٔ یک نسخهی ارزانتر / سادهتر / کوچکتر از محصول و یا خدمت خود.
- ارائهٔ یک نسخهٔ رؤیاییتر / گرانتر / سریعتر / بزرگتر از محصول یا خدمت خود.
- استفاده از بازاریابی رسانههای اجتماعی.
به کارکنان خود گوش دهید.
ازآنجاکه کارکنان اکثر وقت خود را در محل کار سپری میکنند، اغلب آنها بینشهای مختلفی در کسبوکار دارند که میتواند ابزاری مفید در بازاریابی باشد. کسبوکارها میتوانند با ایجاد یک صندوق پیشنهادات برای کارکنان از این منابع استفاده کنند.
با مشتریان خود رفتار مناسبی داشته باشید.
خدمات به مشتریان میتواند یکی دیگر از روشهای نادیده گرفتهشده برای گسترش پیام بازاریابی توسط کسبوکارها باشد. یکی از سادهترین راهها برای انجام این کار این است که مشتریان خود را به مدافعان برند خود تبدیل کنید. برخی راههای ساده برای رسیدن به این هدف عبارتاند از:
- بهطور منظم به مشتریان تخفیف بدهید.
- طرحهای سرمایهگذاری و یا برنامههای قسطی ارائه کنید.
- یک خبرنامه برای مشتریان و چشماندازهای کسبوکار خود تهیه کنید.
- یک پوستر یا تقویم برای هدیه دادن به مشتریان تهیه کنید.
- توسعه وبسایت برای پیدا کردن مشتریان واقعاً مفید است.
- ارسال مطالب در مطبوعات به شکلی جالب و در زمان مناسب.
- جایزهٔ سالانه در نظر بگیرید و آن را تبلیغ کنید.
از تأثیر چیزهای کوچک غافل نشوید.
گاهی اوقات، ارسال یک هدیهٔ کوچک حس برانگیز به مشتری نسبت به پیامهای صرفاً تشکر، بسیار تأثیرگذارتر است. بهویژه این موضوع در دنیای دیجیتال نمود بیشتری دارد.
راههای ساده برای رسیدن به مشتریان عبارتاند از:
- ارسال دستنوشتهٔ تشکر از یادداشتها.
- ارسال کارت تولد و تبریک فصلی مناسب.
- کلاه، خودکار، پد موس و یا لیوان با آرم خودتان بر روی آنها.
- پاسخ بیدرنگ به تماسهای تلفن.
در انجمن محلی خود شرکت کنید.
درنهایت، صاحبان کسبوکار میتوانند از یکی از مهمترین منابع خود یعنی انجمن محلی بهرهمند شوند.
در اینجا چند روش ساده معرفی میکنیم به صاحبان کسبوکار معرفی میکنیم که بتوانند این کار را بهخوبی انجام دهند:
- پیوستن به یک اتاق بازرگانی یا سایر سازمانهای کسبوکار محلی.
- یک غرفه در نمایشگاه تجاری.
- اسپانسر یا میزبانی یک رویداد ویژه در کسبوکار خود و همکاری با یک سازمان غیرانتفاعی محلی.
- حمایت از یک تیم ورزشی جوانان محلی.
- ارسال نامهای به سردبیر روزنامه یا مجله کسبوکار محلی خود بهمنظور انتشار خبر.
- قرار دادن تبلیغات در بخش نیازمندیهای روزنامه (بخشهایی که ارزانتر و مؤثرتر هستند)