اصل کار ماشین‌کاری CNC

هر کسی خلق و خوی خاص خود را دارد و هر دستگاه پردازشی نیز اصل کاری خاص خود را دارد. برای دانستن اصل کاری هر دستگاه، باید هر ماشین را به‌خوبی بشناسیم. پردازش CNC یکی از این موارد است. آیا می‌دانید اصل کاری پردازش CNC چیست؟

پردازش خدمات ماشین‌کاری CNC شامل استفاده از دستگاه‌های فرزکاری، حفاری و پرداخت است. بر اساس عملکرد پردازشی مورد نیاز، مواد خام می‌توانند به پیچ، لوازم جانبی ماهیگیری، پوسته‌های منبع تغذیه موبایل و سایر قطعات تبدیل شوند.

هنگام استفاده از ماشین‌کاری CNC تمرکز داشته باشید، گفتگو و همکاری کنید. اپراتورها نباید در حالت عصبی یا خسته از آن استفاده کنند تا از حوادث جلوگیری کرده و ایمنی کارکنان را تضمین کنند. قبل از شروع به کار مکانیکی، بررسی کنید که آیا قسمت‌های متحرک روغن‌کاری شده‌اند یا نه. در خدمات سفارشی ماشین‌کاری CNC، اپراتور باید بررسی کند که آیا کلاچ و ترمز به‌طور عادی عمل می‌کنند. اجازه دهید ماشین به مدت یک تا سه دقیقه کار کند.

استفاده از آن در صورت خرابی ماشین به شدت ممنوع است. اگر ماشین صدای غیرعادی یا نقص دارد، لطفاً برای بازرسی برق را خاموش کنید. هنگامی که کار تمام شد، ماشین را خاموش کرده، محصولات نهایی، اشیاء اضافی و مواد جانبی روی پست را مرتب کنید تا از تمیزی و ایمنی محیط کار اطمینان حاصل شود. ورود افراد غیرمسئول به شدت ممنوع است.

اصل کار ماشین‌کاری CNC

گردش کار ماشین‌کاری CNC:

- ابتدا پانچ‌ها را برش داده، جوش داده، پولیش کرده، روغن اسپری کنید و قطعات را برای ارسال مونتاژ کنید. برای قطعات کوچک پس از پولیش، آبکاری یا روغن‌کاری به درمان سطحی گسترده نیاز است. سپس قطعات جوش داده شده یا به‌طور محکم بسته‌بندی می‌شوند و ارسال می‌گردند. قبل از اینکه همه کارکنان به کار مشغول شوند، ماشین‌کاری CNC باید بررسی شود که آیا لباس‌ها با الزامات شغلی مطابقت دارد یا خیر.

- مرکز ماشین‌کاری CNC یک سیستم کنترل دارد که دستورالعمل‌های عمومی را بر اساس فرآیند ماشین‌کاری دیجیتال کنترل می‌کند. دستگاه می‌تواند به‌طور خودکار شروع و توقف، معکوس کردن و سرعت دوک را کنترل کند، سرعت تغذیه، جهت و روش پردازش را به‌طور خودکار کنترل کند، پردازش را انجام دهد، می‌تواند بر اساس مقیاس ابزارها چرخش و مسیرهای حرکتی را تنظیم کند و می‌تواند برای انواع عملیات‌های مختلف در فرآیند پردازش پایان تقاضا را انجام دهد.

- ساختار ماشین‌کاری CNC شامل دستگاه تراش CNC است که از قسمت‌های مختلفی مانند جعبه‌دنده، تکیه‌گاه ابزار، سیستم حرکت تغذیه، تخت، سیستم هیدرولیک، سیستم خنک‌کننده، سیستم روان‌کاری و سایر قطعات تشکیل شده است. اما سیستم تغذیه تراش CNC و تراش افقی در ساختار تفاوت اساسی دارند. نمودار ترکیب ساختار مکانیکی یک تراش CNC معمولی را نشان می‌دهد.

- دستگاه تراش CNC از موتور سروو و پیچ‌بال استفاده می‌کند تا حرکت لغزش و تکیه‌گاه ابزار را در جهت Z (طولی) و جهت X (عرضی) تغذیه کند. ماشین‌کاری دقیق CNC نیز دارای قابلیت ایجاد انواع پیچ‌ها است. چرخش دوک و حرکت تکیه‌گاه ابزار به‌طور مستقیم از طریق سیستم CNC کنترل می‌شود.

مزایای ماشین‌کاری CNC:

1. ماشین‌کاری CNC به‌طور قابل توجهی تعداد کل ابزارها را کاهش می‌دهد و نیازی به ابزارهای پیچیده برای تولید و پردازش قطعات پیچیده ندارد. اگر بخواهید سبک و اندازه قطعات را تغییر دهید، کافی است فرآیندهای پردازش قطعات را تغییر دهید، که بیشتر برای توسعه و تغییر محصولات جدید مفید است.

2. ماشین‌کاری CNC در تولید انواع مختلف و تولید کوچک با بهره‌وری بالا می‌تواند زمان آماده‌سازی تولید، تغییرات دستگاه تراش CNC و زمان بازرسی فرآیند را کاهش دهد و به دلیل استفاده از مقدار برش بهینه، زمان برش را کاهش دهد.

3. ماشین‌کاری CNC می‌تواند پروفایل‌های پیچیده‌ای تولید کند که تولید و پردازش آن‌ها با روش‌های معمول دشوار است و حتی برخی از قطعات تولید و پردازش که مشاهده آن‌ها دشوار است را نیز می‌تواند تولید کند.

DGKI Co