۱- سئو (SEO)
بهینهسازی موتور جستجو SEO، یکی از زیرکانهترین ابزارهای بازاریابان است.
سئو به کارآفرینان کمک میکند تا:
- ترافیک جدید برای وبسایت خود به دست آورند.
- بازدیدکنندگان را به کاربران دائمی سایتشان تبدیل کنند.
- درنهایت بتوانند این کاربران را به مشتریان کسبوکارشان تبدیل کنند.
اگر میخواهید در کوتاهمدت پایگاه داده مشترکین و فروش خود را افزایش دهید، سئو میتواند به شما کمک کند. با کسب ترافیک بیشتر برای وبسایتتان، شانس بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشترکین سایتتان دارید. بهینهسازی صفحهی فرود وبسایت و انتشار محتوایی عالی کار درستی است، اما قبل از آن نیاز به کمی ترافیک ورودی دارید. به دو روش میتوانید این مقدار ترافیک ورودی را ایجاد کنید:
- نتایج جستوجوی اصلی:
این نتایج به کلمات کلیدیای که در محتوای خود استفاده میکنید بستگی دارد. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوا بهطور طبیعی، قویتر از سئو عمل میکند.
- تبلیغات پرداخت (Paid ads):
اگر حاضرید برای کسب ترافیک هزینه پرداخت کنید، میتوانید از کلمات کلیدی خاص خودتان را هدف قرار دهید و تبلیغاتی که در بالای صفحهی نتایج جستوجوی گوگل قرار میگیرند را خریداری کنید. زمانی که سئو با محتوایی عالی ترکیب شود، شگفتیساز خواهد شد؛ اما سئو بهتنهایی و با محتوایی ضعیف صرفاً چاشنیای برای کلمات کلیدی است و چندان کارساز نیست.
از کلمات کلیدی مناسب در کمپینهای ایمیل خود استفاده کنید. بهجای گفتن، «اینجا کلیک کنید» یا
«به ما بپیوندید»، سعی کنید بعضی کلمات کلیدی گیرا اضافه کنید که با آنچه کاربران جستوجو میکنند مطابقت داشته باشد. از کلمات کلیدیای استفاده کنید که مستقیماً دربارهی مخاطبان شما صحبت میکنند.
۲- بسیاری از کارآفرینان میخواهند در هر شبکهی اجتماعیای که وجود دارد، حضور داشته باشند اما نمیدانند چه کارهایی میتوانند با اکانتهای خود در این شبکهها انجام دهند.
برای اینکه استراتژی شبکههای اجتماعی شما ساده و سودآور باشد، لیست کوتاهی از سه شبکه که در آن بیشترین مخاطب را دارید تهیه کنید و تمام تمرکزتان را روی آنها قرار دهید. در حالت ایده آل، شما نباید از شبکههای اجتماعی صرفاً به خاطر "like" و یا «فالوئر» استفاده کنید، هدف شما باید جابهجایی ترافیک به صفحهی فرود سایتتان باشد. بعدازآن باید بازدیدکنندگانی که وارد صفحهی فرود سایت شما شدهاند به کاربران عضو سایتتان تبدیل شوند.
۳- ارسال پست بهعنوان نویسندهی مهمان به وبلاگهای دیگر
ارسال پست مهمان بدون شک یک راه عالی برای ساخت نمونه کارها و برند شما است و این امکان را برایتان فراهم میکند که:
- جایگاه یک نویسنده را برای خودتان ایجاد کنید.
- ترافیک جدیدی را به وبسایتتان بیاورید.
- افزایش رتبهی سئو را با لینکهای داخلی افزایش دهید.
- لیست ایمیلتان را رشد دهید.
بهجای ارسال محتوا در وبلاگ خودتان، برای دیگر وبلاگهای بزرگ دیگر مینویسید. این کار بهخصوص برای زمانی که در شروع کسبوکار قرار دادید فوقالعاده است.
برای ارسال پست مهمان به وبلاگهای دیگر میتوانید:
- لیستی از وبلاگها / نشریات برتر را که به زمینهی کسبوکار شما مرتبط هستند تهیه کنید.
- نوع محتوایی که منتشر میکنند، فرکانس، سرفصلها، نظرات، سبک و لحن پستهای آنها را بررسی کنید.
- به سردبیر آنها نزدیک شوید و رابطه برقرار کنید.
- یک محتوای داستانی ارائه دهید.
- نظرات خوانندگان محتوایتان را پی گیری کنید.
- همیشه به فکر اصلاح و بهبود پستهای ارسالیتان باشید.