استراتژیهای قیمتگذاری
با بررسی دقیقتر استراتژی قیمتگذاری فعلی خود میتوانید برای استراتژی جدیدتان بهتر تصمیمگیری کنید. مصرفکنندگان اینطور تصور میکنند که محصولات باقیمت بالاتر کیفیت بالاتری دارند. گاهی اوقات، قیمتگذاری بیشازاندازه پایین برای محصول شما باعث میشود مشتریان بالقوه محصول شما را با محصولات باکیفیت پایین همتراز ببینند.
برای تست این موضوع که محصول شما در قیمت بالاتر چگونه عمل میکند، استراتژیهای قیمتگذاری مختلف را امتحان کنید. اگر با تغییر استراتژیهای قیمتگذاری خود پاسخی مثبت در بازار دریافت کردید که منجر به افزایش فوری در خریدوفروش محصول در قیمت بالاتر شده است و همچنین اگر افزایش علاقه مشتریان به محصول و درک جدیدی از کیفیت بالای آن را مشاهده کردید، نشاندهندهٔ آن است که استراتژی قیمتگذاری مناسبتری را انتخاب کردهاید.
در برخی موارد، کاهش قیمت محصول شما ممکن است بهخوبی اثر کند. کارآمدی این روش به محصول شما بستگی دارد. میتوانید قیمت محصول خود را کاهش دهید تا ببینید آیا این کار باعث ایجاد علاقهٔ بیشتر در مصرفکنندگان خواهد شد یا نه؟ این روش بهخصوص در افزایش درآمد برای محصولات با حاشیهٔ سود کوچکتر که در آنها مقدار فروش عاملی کلیدی است بهخوبی عمل میکند.
بازاریابی
زمانی که بازاریابی بهدرستی انجام شود، همیشه به فروش بالاتر منجر میشود. در بازاریابی فروشگاهی، محل فروش و مکان ارائهٔ محصول شانس موفقیت آن را مشخص میکنند. با آزمایش راههای مختلف ارائهٔ محصول و استفاده از انواع رنگها و تبلیغات، بهترین و مؤثرترین روش بازاریابی محصول خود را که بیشترین تعداد مشتری را به دنبال دارد پیدا کنید. از این اطلاعات بهعنوان راهنمای خود در زمان تأسیس شعبه فروشگاه جدید استفاده کنید.
در خارج از فروشگاه هم کانالهای بازاریابی مختلف را امتحان کنید، ازجمله ترویج در رسانههای اجتماعی، آگهیهای بازرگانی تلویزیون، تبلیغات مجله و تبلیغات بنر. زمانی که تغییرات در کمپین تبلیغاتی شما بهصورت کامل انجام شد به عقب برگردید و نتایج را بررسی کنید تا اشتباهات قبلی دوباره تکرار نشوند. برای پیدا کردن بهترین روش بازاریابی محصول خود باید روشهای موردنظرتان را امتحان کنید و نتایج آنها را ببینید.
گسترش توزیع محصول
گسترش توزیع محصول به معنای تعداد مصرفکنندگان بیشتری است که محصولاتتان در معرض دید آنها قرار خواهند گرفت، درنتیجه به فروش بیشتر منجر میشوند. بااینوجود، برای انجام این کار بهطور مؤثر و کارآمد، باید از توزیعکنندگانی باتجربه که قادر به انجام آزمون بازار هستند استفاده کنید. این توزیعکنندگان قادر به آزمایش این مورد خواهند بود که آیا محصول شما در مناطق خاص فروش بهتری دارد و یا از طریق بعضی خردهفروشان خاص تقاضای بالاتری خواهد داشت. با این آگاهی، شما میتوانید تصمیمهای هوشمندانهتری در مورد توزیع و فروش محصولاتتان بگیرید.